سیستم اسكادا برای كنترل چاه های گاز ترش به بهره برداری رسید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از ایرنا

 

 
1391/02/08 - 09:48

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شركت نفت مناطق مركزی ایران ، ' مهدی فكور' به همراه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شركت بهره برداری نفت و گاز شرق روز گذشته در منطقه عملیاتی خانگیران در رابطه با جزئیات اجرای این سیستم اظهار داشت: این پروژه به مدت چهار سال و با استفاده از شبكه محلیLAN و با بستر كامل فیبر نوری به طول 215 كیلومتر و به صورت مستقل و بدون ارتباط با شبكه های دیگر روی خطوط فشار قوی به عنوان بستر ارتباطی به بهره برداری رسید.

این گزارش افزود: با اجرای این پروژه ضریب امنیت شبكه به طور كامل تضمین شده و نفوذ ناپذیری بدافزارهای رایانه ای از دیگر شبكه ها را غیرممكن می سازد.

مدیر عامل شركت نفت مناطق مركزی ایران با اشاره به دیگر كاربردهای این سیستم خاطرنشان كرد: این سیستم قادر خواهد بود كه وضعیت باز و بسته شدن شیرآلات،نمایش تعدادی از اعلام وضعیت های فرآیند،نمایش سیگنالهای آنالوگ از قبیل درجه حرارت،فشار وضعیت جریانی چاهها را كنترل كند.

همچنین اجرای فرامینی از قبیل راه اندازی ،بستن و توقف اضطراری در تمامی مراكز و تغییر مقداری دبی جریانی گاز چاهها را اجرا كند.

براساس این گزارش ، منطقه عملیاتی خانگیران در 185 كیلومتری مشهد مقدس با توان تولید روزانه 65 میلیون متر مكعب گاز، خوراك پالایشگاه شهید هاشمی نژاد را جهت مصارف خانگی و صنعتی پنج استان خراسان رضوی،خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران ، گلستان و نیروگاه نكا را بر عهده دارد.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: چاه های گاز ترش , بهره برداری ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 8 ارديبهشت 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی